eerste week in ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van benjamin smids - WaarBenJij.nu eerste week in ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van benjamin smids - WaarBenJij.nu

eerste week in ecuador

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg benjamin

06 Februari 2010 | Ecuador, Baños

Hoi,
Bij jullie is het nu alweer avond... Vandaag ben ik in Banos.. Afgelopen woensdag ben ik hier met de bus aangekomen samen met een amerikaan die ik in Quito heb leren kennen. Gisteren zijn we wezen fietsen richting Puyo, we zijn niet helemaal totaan Puyo gekomen.. ´t was erg mooi, we reden met de rivier mee naar beneden en hebben verschillende watervallen gezien, gezwommen, gegeten: soep, een bord spagetti met groenten en twee glazen sap... met z´n tweeen waren we $3,50 kwijt. Na een kilometer of 30 zijn we der mee opgehouden, want we hadden allebei een zere kont... Met fiets en al terug gelift. Je hebt hier een heleboel ¨camionetas¨ waar je zo je fiets achterop kan gooien, in de bak springen (of in de cabine als er ruimte is) en dan word je voor een paar dollar meegenomen. De mensen zijn hier over het algemeen erg vriendelijk vind ik.. Ik loop de hele door te eten, omdat er altijd wel iemand in de buurt rondloop wat lekkers te verkopen. Bij elke halte waar de bus stopt, springen er een stel mensen de bus in om dingen te verkopen. Je moet alleen een beetje opletten dat je niet teveel betaalt.. Als tourist betaal je natuurlijk altijd een paar cent meer, maar ik heb niet het gevoel dat ik tot nu al te erg ben bedonderd
Ik ben van plan om morgen mee te gaan op een drie daagse jungletour. Toen ik er zonnet was om te vragen, was ik de eerste, dus ik ga straks nog weer even kijken of ze al een groepje hebben kunnen samenstellen..
Met deze tour wordt er voornamelijk gewandeld en het eten en onderdak is in de prijs inbegrepen.. Ik had op andere plekken ook gevraagd naar jungletours, maar daar zat dan een dag fietsen en raften bij in.. lijkt me ook wel leuk, maar dat kan ik net zo goed hier in banos doen.. Op de laatste dag gaan we ook nog even bij een indianenstam op bezoek.. Dat is wat mij betreft niet echt nodig, Het liefst zou ik hele dagen wandelen.. ¨aapjes kijken¨ in een indianendorp lijkt me nogal raar. Alsof je in de dierentuin bent. Maar goed, messchien is het wel interssant.
Er is ook een tour waarbij je een hele week het oerwoud in gaat (wat mij in eerte instantie het leukste leek), maar daarvoor moest ik eerst weer terug naar Quito en van daaruit naar het oosten. Die reiskosten moest ik dan zelf betalen en daarna koste het 50 dollar per dag. Wie weet doe ik dat dan nog, als ik aan het eind van de reis nog genoeg geld heb.
Eersgisteren zijn we hier in de bergen wezen wandelen, erg mooi. Ik had zo nu en dan al een beetje het gevoel dat we door de jungle liepen, en nadat we een tijd geklommen hadden, kon je aan de andere kant een vulkaan zien van zo´n 5000 meter hoog. Jammer genoeg was het vanaf halverwege de vulkaan bewolkt. Die berg schijnt namelijk voordurend as en vonken uit te spuwen. Onderweg kwamen we nog aan de praat met een oud mannetje die verteld, dat een jaar om 8 geleden hier de hele stad geevacueerd was geweest, omdat die vulkaan op springen stond. Uiteindelijk is het niet gebeurd, maar in een omtrek van 1,5 kilometer had alles onder de as gelegen.

De stad Quito vond ik eigenlijk niet zo bijzonder. Daar ben ik twee dagen geweest en het is groot, en vies.. de uitlaatgassen vliegen je overal om de oren en de weg oversteken is ook telkens weer een hele onderneming. De eerste dag ben ik de stad een beetje wezen verkennen. Ik ben nogal verdwaald en uiteindelijk heb ik het koloniaale gedeelte van de stad niet echt gevonden. Onderweg ook behoorlijk verbrand (de vellen vallen er nu vanaf) De tweede dag ben ik dan ook niet al te veel in de zon geweest om niet nog meer te verbranden, maar ik zat in een erg leuk hostel, dus daar kon ik me ook prima vermaken..

  • 07 Februari 2010 - 21:33

    John:

    Leuk om te lezen Benjamin, we zullen alle weblogs lezen en evt uitprinten voor je vader.
    Nou, geniet ervan kijk uit met al dat eten, er kan ook een keer iets verkeerds tussen zitten. Cola drinken schijnt een goede combi met vreemd eten. Maak je nog foto's om te plaatsen? Groeten uit een koud Groningen. Mazzel.............

  • 09 Februari 2010 - 19:48

    Jon:

    hey bennie,
    leuk om even te lezen. heb je net een mailtje gestuurd dus hoef hier niet
    veel meer te vertellen. Veel plezier in de jungle George! (en kijk uit voor die...) Groet jon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

ecuador

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

la costa

27 Februari 2010

vilcabamba

15 Februari 2010

carnaval

10 Februari 2010

la selva

06 Februari 2010

eerste week in ecuador
benjamin

he hallo allemaal, dit is dus men weblogie. Des te minder er op staat des te beter vermaak ik me waarschijnlijk, maar als ik tijd en zin heb zal ik er zo af en toe even een berichie op zetten over hoe het me vergaat in spanje en messchien later in noorwegen. k heb er al vast een paar foto's op gezet, maar die zijn nog van het druivenplukken vorig jaar. okay, dus....nou, groetjess!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 23820

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 01 April 2010

ecuador

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: