la selva - Reisverslag uit Baños, Ecuador van benjamin smids - WaarBenJij.nu la selva - Reisverslag uit Baños, Ecuador van benjamin smids - WaarBenJij.nu

la selva

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg benjamin

10 Februari 2010 | Ecuador, Baños

Morgenochtend ga ik weer de jungle in!
De afgelopen dagen waren erg leuk en ik heb vanalles beleefd.
Vanmiddag ben ik met de bus in Tena aangekomen, volgens het boekje heb je hier voor jungle begrippen een aangenaam klimaat.... nou ik zweet me dood, maar dat is natuurlijk beter dan bevriezen.... ghehe.
Ik ben zonet even op jungletour jacht geweest, en een tour voor vier dagen gevonden. Er wordt wel overal geadverteerd met 4 tot 15 daagse tours in de jungle, maar blijkbaar ben ik de enige die het interessant vind om een week lang door de jungle te struinen, want overal waar ik kom hebben ze wel groepjes waar ik bij kan (jungle tours zijn vanaf 2 personen), maar die kan telkens maar 1 of 2 dagen. Nu heeft die man waar ik net was kunnen regelen dat ik in meerdere groepen mee ga doen en toch elke keer een andere route maak. Volgens mij ga ik nu eerst 2 dagen met een stel zwitsers en daarna met gemixt groepje (nederlanders\australiers) Tot nu toe heb ik de Nederlanders aardig kunnen vermijden, maar nu kon ik er niet omheen. De laatste avond in Baños stroomde het hostel ook ineens vol met Nederlanders...
De vorige tour die ik maandag en dinsdag gemaakt heb was met een grote groep Chilenen, dus toen moest ik de hele tijd spaans praten. Dat ging prima, behalve als ze met z´n tienen doormekaar heen praten, dan volgende ik er niet veel meer van. Sowieso is het telkens weer even wennen, want van alle spaanstalige landen, is het spaans toch weer een beetje anders. De gids die begreep ik nog het beste. Vooral de tweede dag was interessant, want toen was de groep wat kleiner en kon de gids meer uitleggen over planten en insecten. Ik heb nog een stuk of wat mieren gegeten met limoen-smaak. Op een gegeven moment kwamen we bij een boompje waarvan hij vertelde dat de schors goed is voor je longen, tegen griep en verkoudheid. Hij heeft wat schors afgeschraapt en gemengd met wat water. Van die vloeistof deed ie bij iedereen die er zin in had zo´n 10 a 15 druppels in de handpalm en dat moest je opsnuiven... 1, 2 ,3 en tegelijkertijd deden we dat met z´n vieren. Eerst kreeg je even het gevoel dat je hoofd zou gaat exploderen, en daarna begon iedereen vreselijk te proesten en te snotteren. Na een minuutje of twee was iedereen weer wat bijgekomen en had een knalrode kop... En die gids lach natuurlijk helemaal dubbel. Toen vroeg ik of had ook niet zin in een portie had.. ;-) en na wat aandringen nam ie ook een snuit van dat spul... hahaha, eerst dacht ik dat het em niet zo veel deed, maar na een halve minuut stond ie tegen een boom aangeleund en ging zowat over z´n nek, stond een hele tijd te roggelen voor dat we weer verder konden.Wat later hebben we nog aan een echte liaan geslingerd en onszelf nog wat beschilderd met een oranje sap dat uit een boom kwam.
Ik denk dat de tour die ik morgen ga doen misschien wel een beetje vanhetzelfde is, maar het is weer een andere plek, nieuwe mensen, andere gids, dus ik zie het wel zitten. Een van de vier dagen gaan we ook nog naar primair regenwoud is me beloofd. Toen ik heit vanmiddag belde was ik nog van plan om naar Lago Agrio te gaan, omdat ik gelezen had dat je daar meerdere dagen primair regenwoud kan bezoeken, maarja, als ik daar ook de enige ben die dat wil, schiet het nog niet veel op. Daarbij is Lago Agrio vanaf hier nog 6 a 7 uur met de bus over een hobbelweg. Het is namelijk niet zover van de Columbiaanse grens in het noorden. Volgens mij zit daar niet zo ver over de grens, de FARC in het het bos. Het is natuurlijk wel verleidelijk zo´n meerjaarse regenwoud excursie gratis en voor niks, maar ik laat het eerst hier maar bij. Ik heb tenslotte maar voor twee weken malariapillen ;-)
Het is nu half negen ´s avonds en ik geloof nog steeds zo´n 30 graden, pfew..
Tijdens mijn wandeling hier door de stad had ik ineens een hond bij me, maar die was weer verdwemen toen ik de supermarkt uit kwam. Messchien liet ie zichzelf ook wel gewoon even uit en moest ie toevallig dezelfde kant op als ik, want hij zag er verder ook goed verzorgd uit en volgens mij kwam ie een huis uitlopen toen ik em trof.
Zo, dat was het het dan weer voor vandaag.. ik ga nog een rondje wandelen en dan naar´t hotel
groetjes!!

  • 11 Februari 2010 - 20:10

    Mini:

    Het klinkt weer geweldig, maar die nederlanders die schijnen veel te reizen, je bent dus niet de enige... En dat mengseltje van schors en water moet je ons maar even uitleggen, want wij willen graag iets hebben tegen een griepje.Enne... moet je door de jungle met een mes om er door te komen of valt dat nog een beetje mee. Veel plezier en groetjes van ons allemaal.

  • 14 Februari 2010 - 18:34

    Eva:

    hee benjamin
    klinkt hartstikke gaaf allemaal, ben wel benieuwd naar mieren met limoensmaak... en uh, ik zie je nog wel terugkomen met een ecuadoriaans hondje ;)
    x eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

ecuador

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

la costa

27 Februari 2010

vilcabamba

15 Februari 2010

carnaval

10 Februari 2010

la selva

06 Februari 2010

eerste week in ecuador
benjamin

he hallo allemaal, dit is dus men weblogie. Des te minder er op staat des te beter vermaak ik me waarschijnlijk, maar als ik tijd en zin heb zal ik er zo af en toe even een berichie op zetten over hoe het me vergaat in spanje en messchien later in noorwegen. k heb er al vast een paar foto's op gezet, maar die zijn nog van het druivenplukken vorig jaar. okay, dus....nou, groetjess!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 23835

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 01 April 2010

ecuador

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: