weekend in Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van benjamin smids - WaarBenJij.nu weekend in Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van benjamin smids - WaarBenJij.nu

weekend in Noorwegen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg benjamin

25 Juni 2007 | Noorwegen, Oslo

hallo,
Zo, ik ben weer schoon... k heb de hele middag met de hogedrukspuit, de koeiestal schoon wezen spuiten. k zat van top tot teen onder de stront! Heerlijk.... morgen weer! Het werk loont wel, want het wordt heel mooi schoon en kwam er ineens achter dat de vloer in de stal eigenlijk rood is, in plaats van bruin. Ik heb al een heel stuk gedaan en de koeien stonden wel even vreemd te kijken toen ze net de stal binnen kwamen lopen. Ze waren er wel blij mee denk ik, want de meeste gaven goed veel melk vannavond.
Gisterenavond ben ik wezen vissen met Arne. Dat is een jongen uit Duitsland die hier ook als ''working guest'' bij kennissen van de mensen waar ik ben, werkt. Dat was wel gezellie. We hebben 5 makrelen gevangen. Vlak voor we er mee op hielden, haalde ik nog even een hele dikke uit het water. De vissen die ik mee naar huis heb genomen, hebben we vandaag als avondeten gehad. eentje heb ik aan de moeder van per-magnar gegeven. Daar was ze wel blij mee.
Gisterochtend ben ik ook even wezen vissen met wat buurtjongetjes. Die hebben een motorbootje en zijn heel vaak aan het vissen en zijn er ook goed in. Toen we terug kwamen had ik niks gevangen, maar moest ik perse 2 vissen en 2 krabben mee naar huis. Ik had geen flauw idee hoe ik die beesten klaarmoest maken en er was niemand thuis, maar toevallig kwam de buurman langsgelopen en die heeft me zo'n beetje uitgelegd wat ik er mee moest doen, dus toen heb ik de krabben gekookt met veel zout. Nou t was goed gelukt, want zodra de moeder en de kinderen thuis kwamen, zijn we er mee begonnen te eten. Ze zijn er namelijk gek op hier. Vooral het jongste zoontje Ole einar. Ik zelf luste het ook wel, maat er zit niet veel vlees aan zo'n beest en k vind het eigenlijk maar zonde om zo'n mooi beest te vangen voor een paar hapjes vlees.
Een van de vissen die ik mee had heb ik gebakken, en die had ik al helemaal opgevroten voor dat ze thuiskwamen. Was erg lekker!
Na de vis-maaltijd van vanavond heb ik als vegetarier zijnde, dus wel weer even genoeg dooie dieren op men bord gehad.
Ik hoor net dat ik morgen waarschijnlijk toch geen stront hoef te spuiten, want de water-voorraadtank is bijna leeg...hahaha... Ze hebben hier een tank waar ze water uit een bron in opvangen, maar omdat het hier bijna nog niet geregent heeft, sinds ik hier ben, vult de tank maar heel langzaam aan. Als ik morgen weer aan het schoonspuiten ga, dan zitten we dus in de loop van de dag zonder water in huis. naja, der zijn nog zat andere klusjes...
Afgelopen zaterdag waren er hier wat dorpsfeestjes ter ere van de langste dag ''midzomer'' en toen zijn we naar het dorp van vrienden van hun geweest, maar echt een uitbundig feest troffen we daar niet aan. beetje Bbqende en kletsende dorpsmensen. Na een tijdje waren er zo verschrikkelijk veel van die kleine kut-vliegjes, dat iedereen naar huis ging. Wij zijn toen naar een ander dorp gegaan, waar het feest ook al zo'n beetje afgelopen was, maar vlakbij was een plek waar je kon dansen en er was live-muziek. Dus, wij daar heen. Komen we daar, blijkt dat, omdat er die avond ook kinderen naar binnen mochten, er geen drank werd geschonken. (en je mocht er ook niet roken, maar dat mag nergens in Noorwegen) Okay, toch maar naar binnen..hahaha. Arne was er ook mee.. Onze gastouders betaalden de entree voor ons. 100 kronen p.p. (+- 12 euro).
Zaten we daar goed en wel 5 minuten en er was nog bijna niemand, zei ik tegen Arne: ''he, zullen we even een biertje drinken buiten?'' hahaha, tja, want we waren natuurlijk wel enigzins voorbereid en hadden ons eigen bier meegenomen, wat hier overigens net zo duur is in de supermarkt, als bij ons in de kroeg. Nou, zo gezegd zo gedaan...We hebben de rest van de avond buiten het gebouw bier staan drinken en te roken. Dikke lol hadden we, en toen we zo'n beetje naar binnen wilden gaan, kwamen de gastouders naar buiten wandelen met de kinderen om naar huis te gaan. Ik bedacht nog om gewoon te blijven en dan 's nachts terug te lopen (6km), maar Arne is niet zo'n wandelaar en ging liever. Aangezien ik ook niet zo'n zin had om in men eentje op een suf bandje te gaan staan swingen, ben ik ook maar gegaan. Al met al een geslaagde avond!

  • 27 Juni 2007 - 11:57

    Jon:

    Zo wat een feest, ik heb net een heel verhaal aan je gemaild op de hot mail maar had dit nog niet gelezen, groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

benjamin

he hallo allemaal, dit is dus men weblogie. Des te minder er op staat des te beter vermaak ik me waarschijnlijk, maar als ik tijd en zin heb zal ik er zo af en toe even een berichie op zetten over hoe het me vergaat in spanje en messchien later in noorwegen. k heb er al vast een paar foto's op gezet, maar die zijn nog van het druivenplukken vorig jaar. okay, dus....nou, groetjess!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 23852

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 01 April 2010

ecuador

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: