de laatste weekjes - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van benjamin smids - WaarBenJij.nu de laatste weekjes - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van benjamin smids - WaarBenJij.nu

de laatste weekjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg benjamin

18 Augustus 2007 | Noorwegen, Oslo

he,
Over een kleine 2 weken ben ik weer thuis, dus nog maar even een stukje schrijven. Ik weet niet of het wat wordt, want ik ben moe en het is al vrij laat.
Vorige week was Eva op visite. We hebben gewandeld, gezwommen, bootje gevaren en vuurtje gestookt. Ze had nog 2 flessen drank mee, het was erg gezellig, dus dat deed me wel goed.
Sinds Eva weer naar huis is, begin ik ook wel weer zin te krijgen om even thuis te kijken. Naar bijna 3 maanden begint het werk hier ook een beetje 'gewoon' te worden. Vandeweek hebben we gier over het land gebracht. Dat was eigenlijk best grappig werk. We hadden slangen over het land liggen. Per-magnar stond bij de tractor te regelen hoeveel stront er kwam en ik stond op het land met een verpreider de stront in het rond te sproeien. Jammer dat er geen foto's van zijn, maja de camera had ik maar niet meegenomen, want aan het eind van het verhaal zat ik natuurlijk weer compleet onder de stront.
Het weer is hier erg slecht de laatste tijd. Toen Eva der was, was het gelukkig net even een tijdje droog en zo af en toe zelfs zonning, maar nu regent het weer aan een stuk door.
Vanavond was het nog even droog en heb ik nog een uurtje gevist. 1 makreel gevangen, maar ik vond em nogal klein en had toch ook niet zo'n zin in vis. De Makreel leek het daar wel mee eens en heb ik em maar weer terug gezet. Vorige week toen Eva hier was hebben we echt een vette vis gevangen. Dik een halve meter was ie. Toen we thuiskwamen, heeft Boedel (de moeder van de boer) em op kundige wijze van zen huid en botten ontdaan. Mooi om te zien. Dat vrouwtje is daar echt verdomd handig in. Toen ze klaar was, was de vis ineens een een stuk kleiner en verdeeld in 2 nette filets. Het eet wel makkelijk later. Ik gooi de vis altijd met huid en haar (zonder kop en ingewanden natuurlijk) in de pan en pluk later de graten tussen me kiezen vandaan.
Het werk in Frankrijk is nu ook helemaal geregeld. Jon en ik kunnen 7 september beginnen bij een boer in de beaujolais. Het meeste druivenplukken is dan al gebeurd, omdat het seizoen dit jaar zo vroeg begint, maar na het plukken mogen we nog een tijdje in 'de cave' werken. dat houd geloof ik voornamelijk in dat we gefermenteerde druiven in tonnen moeten gooien.
goed, ik ga maares naar bed dan...
doei!

• 21 September 2007 - 12:38