countryfestival..!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van benjamin smids - WaarBenJij.nu countryfestival..!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van benjamin smids - WaarBenJij.nu

countryfestival..!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg benjamin

20 Juli 2007 | Noorwegen, Oslo

hallo,
'T is vrijdagavond. Het weekend is weer aangebroken. Wat zal ik weer eens voor wilds gaan doen...? jaah!! Laat is es een stukkie op men weblog zetten..... Sinds 2 dagen heb ik een beetje keelpijn. Overdag valt het wel mee, maar vooral 's ochtends heb ik een zere strot. Iedereen hier in het gezin is de laatste tijd al ziek geweest. Ik hoop niet dat ik nu aan de beurt ben. Sinds gisteren is het weer lekker zonnig, dus geen weer om ziek te zijn.
Vorig weekend ben ik met Arne naar een countryfestival geweest, waar we een nachtje gekampeerd hebben. Erg gezellie. We hebben heel wat dronken Noorse cowboys ontmoet. Er waren een heleboel bands, maar al met al hebben we de helft van 1 optreden meegekregen. Niet zo erg, want ik heb toch een hekel aan countrymuziek. Halverwege de avond ben ik nog in slaap gevallen om vervolgens 3 uur later wakker te worden gemaakt door Arne. We gingen naar het podium....'k sliep nog half en was er van overtuigd dat we de verkeerde kant op liepen of... dat iemand de tent om had gedraaid, tja was ook niet al te nuchter.... We waren met een groepje mensen die we ontmoet hadden. Mijn leren jack volgestouwd met blikken bier, maja daar kwamen we niet mee door de poort, dus dat hebben voor de poort allemaal nog op moeten drinken... hahaha! o wat een straf..., maar ondertussen hadden we wel mooi de kans om de Noorse politie eens goed te bekijken.. (die had ik tot nu toe niet gezien.) Ze hadden geen eens een pistool. Alleen een stok en handboeien. Ze waren ook best vriendelijk en spraken goed Engels... haha, das ook alles wat ik me herinner....
Eenmaal binnen zijn we meteen aan het dansen geslagen. De volgende dag bekeek ik de foto's en was enigzins geschokt toen ik zag met wat voor meisje ik gedanst had. hahaha, naja shit happens... gelukkig ist bij dansen gebleven. De tent waar we in sliepen zag er uit alsof er een kudde cowboys over heen was gelopen. 't was een oud tentje van de gastouders van Arne. Er zaten allemaal gaten in en we hadden ook niet echt ons best gedaan om em fatsoenlijk op te zetten. Toen ik 's ochtends ('s middags) men hoofd uit de tent stak, waren bijna alle tenten en caravans al van het terrein verdwenen. Ik was al een tijdje wakker en had al heel wat auto's gehoord. Zo af en toe was ik dan ook een beetje bang dat er voor de gein iemand met een auto over onze tent rijden, omdat ie der niet echt bewoond uitzag, maar ach... ik voelde me toch al redelijk overeden, dus ben er niet voor opgestaan.
Eenmaal wakker geworden en uit de tent gekropen, zagen we dat iedereen die we de vorige avond hadden ontmoet, al was vertrokken. We wisten beide geen enkele naam te herinneren van onze cowboy-vrienden en waren het er over eens dat het een geslaagd feestje was.
We waren er heengebracht door de gastouders van Arne die daar in de buurt naar een trouwfeestje gingen. Een hele mooie rit. Het was ongeveer 3 uur rijden landinwaards. De natuur is er heel ruig. Hoge bergen, watervallen waar het water soms wel 100 meter naar beneden valt, kuddes geiten en veel bos. We kwamen nog door een gebiedje met erg veel melkveebedrijven. Volgens Arne's gastvader zaten daar de grootste bedrijven van West-Noorwegen. (dat betekent 20-25 koeien per bedrijf, das dus niks vergeleken met Nederland)Ondertussen zie je er haast geen koe buiten lopen. Dat vind ik dus echt compleet gestoord, dat je in een land met zoveel ruimte je koeien op stal houdt.
We waren nog van plan om op de terugweg een gletsjer te gaan bekijken, dat was op de route en midden in een natuurpark. Dat leek me wel leuk dus, maar vanwege de nogal heftige katers, hebben we dat overgeslagen. Messchien ga ik dat binnenkort nog welles doen.
Ik houd er maar weer mee op voor vanavond...
Weltrusten!

  • 08 Augustus 2007 - 18:49

    Mini Dorgelo:

    Eindelijk een berichtje van mij, heb inmiddels ook je andere verhalen hier gelezen. Het klinkt goed en volgens mij verveel je je niet. Wij zijn inmiddels terug van onze vakantie in Corsica en daarvoor zat ik een week in Praag. Corsica was echt super! We hebben drie weken mooi weer gehad, ongeveer 33 graden overdag en steeds strak blauw. Vooral veel aan strand gelegen, 3 campings en een heel mooi landschap. Tijdens snorkelen hele mooie kleine blauwe visjes gezien. Water heel helder en steeds 25 graden, dus daar hebben we wel van genoten. Dit gaan we volgend jaar weer doen. Het schijnt in het binnenland ook heel mooi te zijn, maar daar was het nu eigenlijk te warm voor.
    Ik heb begrepen dat je ook foto's op een site had gezet, maar hoe kom ik daar op?
    Via photobucket? en verder dan? Op jouw naam kan ik niets vinden.
    Heb je inmiddels ook al een beetje heimwee naar huis of blijf je lekker zwerven??
    Als je weer thuis bent komen we wel even langs, maar ik heb al begrepen dat je waarschijnlijk maar heel kort thuis bent, we zullen wel even zien. Ik zit vanaf 25 augustus trouwens nog een week in Rome en het lijkt erop dat ik in november nog naar Mallorca ga, dus over reizen gesproken, dat gaat me dit jaar ook goed af.

    Frank gaat dit jaar ook voor het eerst naar de middelbare school, dus dat wordt ook nog wel spannend. Verder alles goed hier, we genieten nog van onze vakantie, alleen John moet helaas alweer werken.

    Geniet nog even van je laatste weken en spreek je inmiddels al een beetje noors??
    Doei doei!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

benjamin

he hallo allemaal, dit is dus men weblogie. Des te minder er op staat des te beter vermaak ik me waarschijnlijk, maar als ik tijd en zin heb zal ik er zo af en toe even een berichie op zetten over hoe het me vergaat in spanje en messchien later in noorwegen. k heb er al vast een paar foto's op gezet, maar die zijn nog van het druivenplukken vorig jaar. okay, dus....nou, groetjess!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 23858

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 01 April 2010

ecuador

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: