cunca - Reisverslag uit Carrapateira, Portugal van benjamin smids - WaarBenJij.nu cunca - Reisverslag uit Carrapateira, Portugal van benjamin smids - WaarBenJij.nu

cunca

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg benjamin

22 Mei 2007 | Portugal, Carrapateira

hey,
hier nog even een berichie over hoe het in portugal was. Ik ben ondertussen alweer thuis trouwens, maar het was zo mooi in portugal dat ik er toch nog even wat over wil schrijven.
We waren voor een week bij een man uit oostenrijk die al 2 jaar in portugal woonde. Hij had een soort oude paardestal omgebouwd tot vakantieplekjes waar hij in de toekomt toeristen wil ontvangen. Er zijn gemiddeld tussen de 15 en 20 reizigers uit allerlei landen die een paar uur per dag werken tgen kost en inwoning. Het is echt een superplek. Er zijn een helboel fietsen die je mag gebruiken, 2 auto's, het stand is een kwartiertje lopen. en dat is niet zomaar een strand, maar echt bijzonder mooi met wel een kilometer duinen. Als het zand te heet is kun je door de rievier lopen die vanaf de tuin van Klaus ( de man van de boerderij) naar de zee loopt, je kunt ook met de kano gaan. Het is er heel rustig op het strand. De zee is wel een beetje gevaarlijk daar. Ik ben samen met een meisje uit zwitzerland bijna verzopen daar omdat we de zee in gezogen werden, maar gelukkig zijn we gered door een stel surfers.
Er is een grote groentetuin en we aten elke dag veel dingen uit de tuin. Veel groentes daar waren al klaar terwijl ze hier net een beetje tevoorschijn komen. Je kon slapen waar je maar wou. binnen op een matras en met de badkamer vlakbij, maar je kon ook in een tent in de tuin of in de caravan. Achter de tuin was een lagune tussen meterhoge bamboe. Er staat een sauna gemaakt van strobalen naast en ook daar is een slaapplek. Dat was mijn favoriete plek ik sliep er elke nacht onder de sterren. Voor het slapen kon je de sauna opstoken, zweten, in de lagune springen en daarna lekker slapen. 's ochtends sprongen we uit bed meteen weer in de lagune en dan een ontbijtje op cunca ( dat is hoe de farm heet)
Okay de rest horen jullie wel van mij. Ik schreef dit stukje ook meer voor mezelf geloof ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

benjamin

he hallo allemaal, dit is dus men weblogie. Des te minder er op staat des te beter vermaak ik me waarschijnlijk, maar als ik tijd en zin heb zal ik er zo af en toe even een berichie op zetten over hoe het me vergaat in spanje en messchien later in noorwegen. k heb er al vast een paar foto's op gezet, maar die zijn nog van het druivenplukken vorig jaar. okay, dus....nou, groetjess!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 23858

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 01 April 2010

ecuador

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: