koetjes en kalfjes - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van benjamin smids - WaarBenJij.nu koetjes en kalfjes - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van benjamin smids - WaarBenJij.nu

koetjes en kalfjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg benjamin

04 Juni 2007 | Noorwegen, Oslo

Hallo!
Daar ben ik dan in Noorwegen..... Tis hier erg mooi. De mensen waar ik verblijf zijn aardig. Ik heb al een aantal keren geholpen met het koeienmelken en volgens Liv ( de moeder van het stel) kan ik het over een paar dagen wel in men eentje af. Vandaag heb ik wat geoefend met de knopen en slangen in de melk-machinekamer. Het ging wel aardig goed, maar ik moet het nog een paar keer vaker doen om te onthouden welke knoppen je in moet drukken en welke slangen, je waar in moet pluggen
in welke volgorde.
Alle koeien hebben een naam. Ik ken er al een paar (Katinka, Ronja, Sonja, Diva, Pia en Lea. haha geweldige namen!)
Samen met een Noorse jongen die hier ook zo af en toe werkt, heb ik vandaag een kapschuurtje gemaakt en morgen gaan we kalk strooien op een stukje land hier in de buurt. Het weer is hier ontzettend goed. lekker zonnig en warm. Ik heb ook nog niet meegemaakt dat het hier donker was. Messchien sliep ik toen, maar de dagen zijn hier ook ontzettend lang.
k heb hier men eigen kamer. groot en met een mooi uitzicht. Als je hier vannuit de huiskamer uit het raam kijkt, dan kijk je uit op een fjord met daarachter een grote berg die er uitziet als 1 groot massief rotsblok. Achter de boerderij is het land voor de koeien met daarachter bergen en bos. Gister was hier een Deens stel te bqqen en die man zei dat als je hier recht naar achter blijft lopen, dat je dan minstens een hele dag kan lopen zonder iets menselijks tegen te komen.Het is hier dus echt wel redlijk in de middle of nowhere. De dichtstbijzijnde winkel is 6 km verderop. Dat is tegelijk het centrum van die dorp. Er staat een kerk, een winkel en een school. De huizen die bij het dorp horen liggen er allemaal in een straal van 10 km omheen.
Okay, dat was het dan wel weer voor vandaag. doei doei!!