melk - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van benjamin smids - WaarBenJij.nu melk - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van benjamin smids - WaarBenJij.nu

melk

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg benjamin

09 Juni 2007 | Noorwegen, Oslo

Hallo!
Zo, ik ben nu een dikke week in Noorwegen en het bevalt nog steeds erg goed. Sinds vandaag zijn we begonnen met het oogsten van het gras, wat volgens de boer een week of 2 gaat duren. Vannochtend waren we nog wat voorbereidselen aan het treffen, maar sinds vanmiddag zijn we volop met wagens gras op en neer aan't rijden. Het was wel even weer oefenen met achteruitrijden, want ik moet de wagens steeds met de achterkant boven de silo zetten en er is verdomd weinig ruimte daarboven, maar de laatste paar vrachtjes gingen als een tierelier en tis best leuk om te doen.
De komende 2 weken zal ik dan waarschijnlijk ook voornamelijk op de trekker zitten en lange dagen maken. Beetje jammer dan ik dan niet zovaak de koeien kan melken, maja dat kan daarna ook nog wel 2 maand.
Het eten is hier over het algemeen tamelijk ranzig. Ik maak dan ook zoveel mogelijk men eigen eten en Liv die koopt voor me wat ik nodig heb. Als ik te lui ben om te koken, eet ik gewoon wat er op tafel staat en het is ook niet altijd even vreselijk ,maar ze pleuren echt werkelijk overal melk in!
Woensdag hebben we bij de moeder van de boer gegeten. Die woont in hetzelfde huis, maar dan aan de voorkant. Dat eten was best lekker. Ze had speciaal iets vegetarisch en zonder melk voor mij gemaakt. (Stiekum wel een beetje melk volgens mij) 't is best een aardig mens. Ze scharreld de hele dag een beetje rond op het erf en doet allerlei klusjes. Gister had ik haar even geholpen wat zakken potgrond te versjouwen en toen kwam ze me 5 minuten later een ijsje brengen... hihi (het ijsje smaakte ook een beetje melkig...)
Het is hier ook be, o , wacht even joehoe .. ik krijg zomaar een biertje! Ik had niet verwacht dat me dat ging overkomen hier in Noorwegen. hmmmm..het smaakt in ieder geval niet naar melk...., hahaha!!
Ik zou eigenlijk morgen meedoen aan een wandeling naar het topje van een berg hier vlakbij, waar een heleboel mensen aan mee schijnen te doen, maar nu hoor ik dat we waarschijnlijk toch niet heengaan. naja k zie wel even...
Dat was het dan weer....volgende keer meer.
groetjes
Benjamin

  • 10 Juni 2007 - 20:07

    Eva K.:

    Hey! Ik wist helemaal niet dat je een weblog had, kreeg ik net een mailtje van :) Fijn om te horen dat je t leuk hebt daar, is het weer daar ook zo mooi??

    liefs,
    Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

benjamin

he hallo allemaal, dit is dus men weblogie. Des te minder er op staat des te beter vermaak ik me waarschijnlijk, maar als ik tijd en zin heb zal ik er zo af en toe even een berichie op zetten over hoe het me vergaat in spanje en messchien later in noorwegen. k heb er al vast een paar foto's op gezet, maar die zijn nog van het druivenplukken vorig jaar. okay, dus....nou, groetjess!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 23856

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 01 April 2010

ecuador

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: